;

Joga i dieta-wege


Dziś chciałabym podzielić się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami na temat odżywiania podczas ćwiczeń jogi.

Joga dla mnie to przede wszystkim wyciszenie umysłu, z wyciszeniem umysłu idzie w parze oczyszczenie organizmu.

Do ćwiczeń podchodzę zazwyczaj z samego rana, na czczo, jedynie po przebudzeniu wypijam szklankę wody z cytryną.

Ćwiczenia po przebudzeniu, poprzedzające śniadanie sprawiają, że żołądek lepiej trawi.

Jeśli ćwiczysz w innej porze, najlepiej żebyś nie spożywał/a posiłków 2 godziny przed treningiem.

Joga = Harmonia

Na zapewnienie wewnętrznej harmonii składa się regularny trening oraz towarzyszące mu regularne posiłki.
Odbyty trening sprawia, że czujemy się lekko, jednak warto pamiętać, że to wciąż wysiłek fizyczny, po którym musimy ponownie zgromadzić wykorzystaną na ćwiczenia energię.

Ja przygotowuję wtedy koktajle, które jednocześnie gaszą pragnienie oraz dostarczają mi sił.
Koktajle na bazie świeżych warzyw (a także suszonych) i owoców, a także nasion, np. lnu czy chia, które zawierają duże pokłady pełnowartościowego białka.
Jeżeli jesteś na diecie wegańskiej dodaj do koktajli wodę, ja często dodaję kefir lub maślankę (z dobrym składem), które dodatkowo pobudzają metabolizm.
Żelazna zasada podczas wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń to odpowiednie nawodnienie, spożywaj od 2 do 3 litrów płynów dziennie (herbaty ziołowe, woda, świeże soki).

Propozycje koktajli potreningowych:
(kliknij w fotografię, aby przejść do przepisu)

koktajl-banan-kiwi-gojikoktajl-z-gumijagodmango-chia-deser

 

 

 

 

 

 

 

NA-MASLANCE-KOKTAJL-BANAN-ANANASmango-truskawki-lenkoktajlik

 

 

Joga = Wyciszenie

Spożywaj posiłki w spokoju, bez zbędnych emocji.

Spokój i dobre nastawienie powinno towarzyszyć Ci zarówno podczas przygotowywania posiłków, jak ich spożywania.
Unikaj drażliwych tematów o pracy, czy polityce (!) podczas wspólnych posiłków z rodziną, przyjaciółmi.

Mit 5 posiłków dziennie został już dawno obalony, ponieważ w dzisiejszych czasach nikt z nas nie ma na to wystarczająco czasu.
Wystarczą 3, jadane regularnie + przekąski w postaci orzechów, suszonych owoców, które dostarczą Ci dawkę niezbędnych, zdrowych tłuszczów oraz witamin i minerałów.
Przekąszaj także świeże, najlepiej sezonowe owoce.

Nie przejadaj się, podobno zdrowo jest być lekko głodnym :)

Nie popijaj posiłków – pobudź swój organizm do naturalnego trawienia.

/Orzechy – tłuszcze
Figi suszone, morele, słonecznik, mak, sezam – wapń/

 

ryz z warzywami curry

Przykłady szybkich pełnowartościowych posiłków:

Curry z tofu w 15 minut

Błyskawiczny kuskus na surowo – weź do pracy

Bulgur z warzywami

Pęczak z jarmużem i fasolą – weź do pracy

Kasza z botwinką

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Białko z roślin strączkowych przyswajalne jest najlepiej, gdy zmiksujemy strączki – warto przyrządzać burgery, pasty, pasztety czy zupy z użyciem fasoli, soczewicy, ciecierzycy czy soi.

 Pasta z czarnej fasoli

Joga = zgoda z naturą

 Pako jogin

W sezonie jedz surowe sezonowe warzywa (w tym szczególnie zielone i liściaste, będące doskonałym źródłem błonnika i witaminy K)
lub poddawaj je krótkiej obróbce termicznej, sięgaj po nie do pewnych źródeł.
Miej pewność, że nie są nasiąknięte pestycydami i metalami ciężkimi.
Zimą rozgrzewaj się warzywami bulwiastymi.
Nie pozbawiaj warzyw pestek (ogórki), pestki to nie tylko słonecznik i dynia, znajdziemy je w działkowej przerośniętej cukinii.

Jedz to, na co masz ochotę, nie trzymaj się zasadniczo diety, zbyt duża organizacja sprawia, że jesteśmy spięci i nerwowi – to nie sprzyja wspomnianej harmonii.

 

 

GMJ-V-www-slajder-1

25 sierpnia rusza jedyny taki w Polsce Maraton Jogi w Wierchomli!

Będzie to już V edycja, warsztaty będą trwały 3 dni od 25 sierpnia do 27 sierpnia.

Warsztaty jogi przeznaczone są zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z jogą, jak i tych, którzy praktykują ją już od dawna.

Podczas Joga Festiwalu będzie okazja do uczestniczenia w wydarzeniach towarzyszących, m.in. w warsztatach z kuchni wegetariańskiej, zajęciach z zielarstwa, koncertach, zostanie zorganizowany wspólny wege grill. Dokładny program znajdziecie tutaj.

WIĘCEJ INFORMACJI NA: http://maratonjogi.pl/

oraz na stronie wydarzenia

(Visited 244 times, 1 visits today)
Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!