;

Kuchnia bliskowschodnia na talerzu, czyli warzywny bulgur


Na bliskowschodnich talerzach bulgur występuje tak samo często, jak ryż. U nas nieco rzadziej, więc ja postaram się Was do niego zachęcić.
Kuskus zapewne znacie, a kasza bulgur to jego lepszy odpowiednik, dlaczego lepszy? Bo zawiera sporo błonnika, po ugotowaniu nawet dwukrotnie więcej niż kuskus. Jest niskokaloryczny, wspomaga nasze serduszka, dzięki dużej zawartości potasu oraz koi nasze nerwy, ponieważ jest bogatym źródłem magnezu.

A w jego towarzystwie wystąpią dziś warzywa, które dostarczą nam sporej dawki witamin i minerałów.

bulgur z warzywami pilaw

Potrzebne składniki:

(porcja dla 2 osób)

  • 100 g kaszy bulgur
  • 2 łodygi selera naciowego
  • kawałek pora
  • 1 marchewka
  • 1/2 puszki groszku zielonego
    (lub 70 g mrożonego)
  • garść jarmużu
  • 1 parówka sojowa (opcjonalnie)
  • olej rzepakowy do smażenia
  • czubryca
  • sok z cytryny
  • sos sojowy
  • pieprz grubo mielony

 

Przygotowanie:

  1. Kaszę płuczemy na sitku i następnie przesypujemy do wrzącej wody (200 ml).
  2. Gotujemy ok. 8-10 minut.
  3. Na patelni podsmażamy parówkę sojową, pokrojonego w półplastry pora wraz z posiekanym selerem naciowym i marchewką (w cienkie plastry).
  4. Warzywa podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem ok. 10 min.
  5. Następnie dorzucamy umyty jarmuż i groszek oraz ugotowany bulgur.
  6. Doprawiamy całość czubrycą, pieprzem, sosem sojowym i sokiem z cytryny.

wege bulgur pilaw
Smacznego!

(Visited 6 499 times, 11 visits today)
Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!