;

Na upały domowa woda smakowa! 3


Na rynku roi się od wód smakowych, bo jak woda to przecież zdrowsza niż napoje kolorowe. Guzik prawda, wody smakowe to nic innego jak oranżady XXI wieku, pełne są cukru, fruktozy, benzoesanu sodu, sorbinianu potasu, dwumetylo-dwuwęglanu, substancji słodzących typu: acesulfam K, suklaroza, cyklaminian czy aspartam. To tylko niektóre z dziwnych nazw, które znalazłam na etykietach „wód smakowych”, no właśnie czy to jeszcze wody, czy już napoje?
Nie wspominając już o cenach tych cudownych wód, pozbawionych składników mineralnych, których woda właśnie powinna nam dostarczać! A co najgorsze coraz częściej podajemy je dzieciom, prawda?

Zrobienie domowej wody smakowej zajmuje kilka minut, tę z dzisiejszego przepisu możecie przygotowywać przez cały rok. ;)

 

Potrzebne składniki:

  • ok. 1 l wody wapniowo-magnezowej *
  • 2 jabłka
  • sok z 1/2 cytryny lub limonki
  • łyżka lub dwie miodu (z pewnego źródła)
    lub syropu z agawy
  • łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
  • garść świeżej mięty

jablkowa woda smakowaPrzygotowanie:

  1. Wszystkie owoce myjemy dokładnie.
  2. Jabłka kroimy w półplasterki, dość cienkie, przekładamy do dzbanka lub innego wysokiego naczynia i zalewamy sokiem z cytryny lub limonki oraz miodem lub syropem z agawy.
  3. Całość ugniatamy mocno przy pomocy widelca,aż jabłka puszczą sok.
  4. Następnie zalewamy wodą, dodajemy cynamon, świeżą miętę, całość dokładnie mieszamy i podajemy z kostkami lodu. ;)

Wodę możemy przechowywać w lodówce do 3 dni, mnie osobiście najlepiej smakuje drugiego dnia. ;)

*dlaczego wapniowo-magnezowa?

W diecie Polaków występują bardzo duże niedobory wapnia, w wczasach suplementów najlepiej od razu pobiec do apteki, nie róbcie tego. Taniej wyjdzie Was suplementacja poprzez wodę z dużą zawartością wapnia.

 

  • Każdy człowiek potrzebuje dziennie od 600 do 1200 mg wapnia, a w czasie osłabienia w wyniku choroby nawet do 2000 mg.
    Gdy wapnia brak w codziennym pożywieniu, organizm pobiera go sobie z kości, w pierwszym rzędzie ze szczęki i zębów, które szybciej się psują. Dużą ilość wapnia traci się podczas stresu. W naszej typowej diecie wapnia jest zdecydowanie za mało, a jego niedobory wynoszą około 1/3 ilości potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
    Wapń wpływa korzystnie na przemianę materii i jest niezbędny do prawidłowej aktywności układu mięśniowo-nerwowego.
    Ułatwia leczenie niektórych procesów zapalnych, zapobiega chorobom nowotworowym i osteoporozie.
    Wapń zmniejsza przepuszczalność błon komórkowych, odgrywając ważną rolę w łagodzeniu objawów alergii.

    Wody mineralizowane, wzbogacone w najbardziej potrzebne organizmowi składniki mineralne, przede wszystkim magnez, wapń i jod są również bardzo cennym elementem profilaktyki zdrowotnej. Wody wzbogacone w te składniki mineralne mogą być bardzo ważnym uzupełnieniem diety, zwłaszcza w rejonach gdzie nie występują naturalne wody mineralne.

    Fragment artykułu ze strony www.wodadlazdrowia.pl 

(Visited 2 327 times, 5 visits today)
Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!