;

Słonecznik na dzień dobry – wegańska pasta kanapkowa ze słonecznika


pasta ze slonecznika
Nadszedł wyczekiwany weekend, a jak wiadomo, w weekendy mamy więcej czasu na przygotowanie śniadania, innego niż w tygodniu. A przede wszystkim zjedzenia go wspólnie z rodziną.
Taką pastę możemy przechowywać 3-4 dni w lodówce, więc jeśli wszystko nie zniknie podczas weekendu – możemy ją zabrać do pracy, czy szkoły.

Pasta nadaje się także dobrze do faszerowania np. pieczarek.

*Podczas przygotowywania mleka słonecznikowego, pozostaje nam słonecznikowa pulpa – możemy wykorzystać ją do przygotowania takiej pasty.

Potrzebne składniki:

  • 1 szkl. obranych pestek słonecznika
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
  • przyprawy: garam masala, sól himalajska, tymianek, słodka i ostra papryka mielona, pieprz grubo mielony
  • 2 łyżki sezamu: czarnego i jasnego

 Przygotowanie:

  1. Słonecznik płuczemy i zalewamy wrzątkiem (niewiele ponad powierzchnię), odstawiamy na 15 min.
  2. Jeśli ziarna wszystkiego nie pochłonęły, odlewamy nadmiar wody.
  3. Blendujemy (od najniższych obrotów) słonecznik z dodatkiem oleju na gładką masę.
  4. Sezam prażymy na suchej patelni i dosypujemy do masy słonecznikowej, przyprawiamy wedle uznania.
  5. Odstawiamy pastę na chwilę żeby się przegryzła, ja dodałam jeszcze odrobinę oleju rzepakowego.

 

Dobre połączenie z chrupiącą grzanką.
Do pasty świetnie pasują kapary, myślę że oliwki także będą świetnym dodatkiem. ;)

Smacznego!

pasta ze slonecznika i sezamu

źródło inspiracji

 

Słonecznik dzięki dużej zawartości magnezu, który poprawia koncentrację i uspokaja oraz obniża ciśnienie krwi, spożywanie nasion słonecznika korzystnie wpływa na zmniejszenie bólów migrenowych i niweluje ryzyko występowania zawałów serca oraz udarów mózgu.
Słonecznik jest także dobrym, roślinnym źródłem wapnia. *

(Visited 4 374 times, 5 visits today)
Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!