;

Świąteczne zdrowe kuleczki orzechowe


Zastanawiacie się często czy sklepowe praliny, cukierki, zapakowane w błyszczących papierkach są odpowiednie dla Waszych dzieci, czy bliskich? A może tak przygotować je samemu? Udowodnię Wam, że przygotowanie takich zdrowych pralinek  nie jest czasochłonne, a z pewnością warto!

zdrowe domowe pralinki bez cukru

Potrzebne składniki:

kuleczki migdałowe
  • 100 g migdałów
  • garść fig suszonych niesiarkowanych
  • garść dakyli niesiarkowanych
  • odrobina wody
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
kuleczki orzechowe
  • 100 g orzechów laskowych
  • garść fig suszonych
  • garść daktyli
  • garść owoców goji
  • pół mandarynki
  • skórka z pomarańczy
Do obtaczania:
  • oryginalne kakao
  • wiórki kokosowe
  • wiórki gorzkiej czekolady
  • itp.

swieteczne pralinki

Przygotowanie:

Migdały, orzechy, daktyle i figi namocz w miseczkach przez noc albo zalej wrzątkiem i pozostaw na ok. 20 minut.

  1. Najpierw wrzucamy do blendera (ostrza) migdały (w wersji kuleczek migdałowych)
    bądź orzechy (w wer. orzechowej), rozdrabniamy na najwyższych obrotach.
  2. Następnie dodajemy  figi/daktyle/owoce goji. Całość miksujemy z dodatkiem przypraw, bądź mandarynki i skórki pomarańczowej.
    Jeśli całość wyda nam się zbyt sucha dodajemy odrobinę wody.
    Ale uwaga! Masa nie może być zbyt mokra, bo pralinki nie stwardnieją.
    Do wersji z mandarynką nie polecam dodawać wody w ogóle.
  3.  Z gotowej masy formujemy małe kuleczki, obtaczając je w gorzkim kakao (najlepiej nasypać kakao do miseczki i wrzucać do niej uformowane kuleczki, następnie podrzucać tak aby wszystkie zostały w nim obtoczone) i pozostałych dodatkach.
  4. Gotowe kuleczki przechowywać w lodówce.praliny swiateczne bez cukru
    Smacznego i Wesołych Świąt!
(Visited 1 184 times, 1 visits today)
Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!